Wat wil jij samen met de gemeente Nijlen realiseren?

Er moet een ring rond Nijlen aangelegd worden zodat er minder doorgaand verkeer is.

Reacties
  • Postbus G

    ongeveer 1 maand geleden

    De ring rond Nijlen werd reeds in het vorig mobiliteitsplan uit de planning gehaald wegens niet haalbaar en wenselijk. Het aanleggen van meer weginfrasructuur zal enkel nog meer verkeer aantrekken. Wanneer ook deze wegen verzadigd zijn, zal dit verkeer opnieuw alternatieve routes gaan zoeken door woonwijken . Tevens is er geen goede aansluiting mogelijk van een eventuele ring op andere verkeersaders met een gelijkaardige capaciteit waardoor het een oefening met té weinig effect zou zijn. Tot slot: we willen onze gemeente, buiten de centra, zo groen mogelijk houden. Open ruimte aansnijden voor zulke projecten is anno 2020 een verkeerde keuze In het mobiliteitsplan zal er gekeken worden om door middel van herziening van de snelheidszones, wijkcirculatieplannen en samenwerking met AWV (Agentschap Wegen en Verkeer) om het verkeer te verminderen. Er is ook geen weg van en naar de ring. De N116 en de N13 blijven een bevoegdheid van het gewest en ze dienen ook op bovenlokaal niveau als calamiteitenroute voor het verkeer op de autosnelwegen. Dit betekent dat ze een alternatieve route zijn in geval van problemen op de E 131. Hier kan de gemeente zelf weinig aan doen. De Nijlenaar kan hier zelf wel een steentje bijdragen door korte verplaatsingen zoveel mogelijk met de fiets te doen. Uit een onderzoek uit 2009 (nummerplaatherkenning) bleek immers dat 60% van het verkeer op de gewestwegen lokaal verkeer was . Voor het opstellen van het nieuwe plan hebben wij actuele cijfergegevens opge

    • Jef VP

      ongeveer 3 maanden geleden

      Ring rond groot-Nijlen; bestaat er geen mogelijkheid om de grootste steden in de provincie met mekaar op de een of andere manier te verbinden en vanaf die ring dan de lokale bewoners naar hun verschillende dorpscentra te kunnen laten rijden. Alleszins moet toch net daar op de één of andere manier, het zware vracht- of doorgaand verkeer absoluut gebannen worden; niet ?

      • Suzanne D

        ongeveer 3 maanden geleden

        Kan er alleen maar mee instemmen. Het zwaar verkeer in de dorpskernen is levensgevaarlijk zowel voor fietsers als de gewone automobilist. In het centrum van Kessel is het voor de meeste vrachtwagens moeilijk om hun bocht deftig te nemen aan het gemeentehuis richting Lier.